20 Eylül 2008 Cumartesi

V for vendetta



Uzun zamandır arayıp bulamadığım film! Piyasası çok fazla olmayıp, konuda anarşik olunca 2006'da ülkemize gelen bu filmi ancak az önce indirip izleyebildim. Bilenler bilir bir filme sardımmı defalarca izleyebilirim ve izlettiririmde odama her gelen misafire...Burada daha önce de bazı filmlerden bahsettim ve edeceğimde ama bunun yeri inanın şimdiden en üste tırmandı benim nazarımda....Pasif direniş ve sivil itaatsizlik terimini ilk duyduğumdan beri nasıl olmalı bu "devletsiz düzen " diye sorgularken önüme çıkan onca akım arasında bir çizgi roman uyarlaması da olsa itiraf ediyorum en etkileyicisiydi. Belki sayıkladığım şeyler vardı ekranın önünde kim bilir...yarım saat internet aleminde dolaştıktan sonra edindiğim en büyük izlenim, izleyen kitlenin film sonunda "bazı " şeyleri gözden geçirmesi oldu. Filmin içinde o kadar çok aforizma ve muhteşem pasajlar var ki hangi birisini not alacağımı şaşırdım!

Alan Moore'un yarattığı bir çizgi roman sinemaya inanılmaz bir şekilde uyarlanmış.. Yönetmen James McTeigue, senaryo ise Andy-Larry Wachowski ve David Lloyd'a ait...80'lerde İngiltere'de yaşanan olayların ortaya çıkardığı, toplumsal birleşmenin neler doğurabildiğini gösterdiği filmde faşist bir idarenin uygulamaları sonucu, hayatının geri kalanında insanca yaşaması mümkün olmayan birinden bir halk kahramanın doğuşu görülüyor..Türkiye'de çok fazla sempatizanı olduğunu %52 gibi bir sitenin oluşumundan anlayabiliyoruz...Tchaikovsky'nin 1812 uvertürü filmin içinde çokça kulağa çalınmakta, yapmış olduğum ufak araştırma sonucu bununda özellikle seçildiğini düşünmekteyimi zira bu eser Rusya'nın Napoleon'a karşı yaptığı ünlü direnişe adanmış bir esermiş. Genel olarak düşündüğümüzde egemen güçlerin değiştiği fakat savunmanın hala devam ettiği izlenimini kolayca vermekte...

Filmden bazı replikler,
-Bu maskenin altında bir yüz var...
Ancak benim değil
Ne altındaki kaslardan daha "ben"dir o yüz
Ne de altındaki kemiklerden
Bu maskenin altında
Etten daha fazlası var
Bir fikir var...!!!!!!!!!
ve fikirler kurşun geçirmez!!!!

-Fikirlerin gücüne bizzat şahit oldum...
fikirleri adına öldürülen
ve fikirleri savunurken ölen insanlar gördüm...
yalnız,
bir fikri öpemez
ona dokunamaz
veya onu tutamazsınız..
Fikirler kan ağlamaz,
acıyı hissetmezler
ağlamazlar....!

-Toplumlar kendi devletlerinden korkmamalı
devletler kendi toplumlarından korkmalı,
bina nasıl bir sembolse onu yıkma eylemi de semboldür...!
sembollere anlam kazandıran insanlardır..
tek başına semboller anlamsızdır ama yeteri kadar insanla
Bir binayı havaya uçurmak dünyayı değiştirebilir
Şiddet iyi amaçlar içinde kullanılabilir.......

En bomba olanı sona sakladım; " Gerçeğin gücüyle yaşadığım sürece, dünyayı bile fethedebilirim"
Goethe (faust)

kendinize bir iyilik yapın bu filmi bulun ve izleyin.....

3 yorum:

Adsız dedi ki...

birkaç saatte izledikten önceki senle sonraki seni farklılaştıran film!

koyusiyah dedi ki...

kesinlikle değişiyorsun..

Mjora dedi ki...

ikinci kez bugün izledim bu çok sevdiğim filmi , fikirlerin kurşun geçirmezliği ile maskeyi öpen kızı ve onun hissettiklerini aklıma getiriyorum...maskenin ardındakini daha çok anladıkça özgürlüğüne ket vurabilecek her şeyi göğüsleyebileceğini anlıyor...son cümleyle gerçekten çok bağlantılı...gerçeği öldürme gücünün olmadığını gördük kimsenin tekrar tekrar...